weer een weekje - Reisverslag uit Yepasi, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu weer een weekje - Reisverslag uit Yepasi, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu

weer een weekje

Blijf op de hoogte en volg mandy

16 April 2015 | Ghana, Yepasi

Alweer maandag.. Omdat er nu 2 juffrouws staan bij de crèche voel ik mezelf wel een beetje overbodig! Ben daarom al vroeg naar de eerste hulp gegaan om te kijken of het gepoetst kon worden! Daarna heb ik alles uitgewerkt wat je bij welke wond kan doen zodat ook niet verpleegkundige wondzorg kunnen aanbieden als het nodig is!
Toen ik de ehbo net wou sluiten kwam er een jongen aan met een flinke wond in zijn arm. Toen ik vroeg hoe hij eraan kwam zei hij dat hij gebeten was! Zo echt niet normaal hoor. Ze hadden ruzie. Eigenlijk had dit gehecht moeten worden, maar de jongen zei dat ze daar geen geld voor hadden.. Heb er voor vandaag een drukverband op gedaan en hoop dat hij morgen terug komt zodat ik met hechtpleisters kan beginnen.. Maar het blijft wazig! Gewoon gebeten een knul van 13 door iemand uit zijn klas.
Vandaag is het dinsdag, nog een dagje en dan beginnen de examens tot volgende week donderdag en dan is het vakantie. Ben benieuwd hoe het werk er dan uit ziet!
Het blijft leuk dat je onderweg naar school uit de taxi komt en er madame mandy geroepen wordt en er 4 kinderen aan elke hand met je meelopen. Ik merk ook in de crèche dat de kinderen steeds meer naar mij luisteren en helpen. Dit is leuk om te zien!
Toch blijf ik mezelf verbazen hoe makkelijk hier iedereen met zijn eigen baby is.. Ligt gewoon op een tafel zonder iemand erbij. Nu weet ik dat een baby van 2 mnd niet kan draaien maar vind het toch maar onverantwoordelijk. Zelfde dat ik van iedereen die baby's moet vasthouden. Is leuk voor 10 min maar dan mogen ze wel weer terug. Ook gaf de juffrouw van de crèche vandaag aan dat ik haar baby maar mee moest nemen naar Nederland.. Dacht dat ze een grapje maakte maar ze meende het nog ook.
Vandaag was ook de jongen weer terug gekomen met de bijt wond! Het zag er heel goed uit. Toch vraag ik mezelf af hoe het gegaan zou zijn toen de ehbo nog niet open was. Of het dat zo was gelaten, of wel was gespoeld, of dat ze dan mogelijk wel naar het ziekenhuis gingen.. Ik zou het niet weten.
Terug gekomen in de office wou ik aanfietsen naar de lodge.. Besefte ik dat mijn fietssleutel nog op school lag.. He toch. Toen heeft deze muts met josien die te lui was om te fietsen mee de taxi gepakt. Vervolgens lekker noodles met satesaus gegeten! En naar huis gefietst op josien haar fiets zodat ze achterop ging bij sylvester. Ik ga namelijk nooit meer achterop een scooter of motor!
Morgen kan ik dus langer slapen omdat ik bij mijn gastgezin wordt opgehaald. Ook een keer echt geslapen tot mijn wekker ging. Dit was wel fijn. Wel is het irritant dat er nu meer kinderen in huis zijn dus het douche langer duurt. Waardoor ik vaak op mijn kamer moet wassen omdat ik zelf te laat ben als ik op iedereen wacht.
Op de school waren de examens begonnen dus was erg rustig op school. Naar de examens zijn geloof ik de helft van de kinderen naar huis gegaan. Ook op de ehbo was het niet druk vandaag. Op kantoor nog even gegeten en mijn fiets weer opgehaald!
Eenmaal thuis even een heerlijk middagdutje gedaan. Was gesloopt en daarna met iris een rondje wezen joggen. Super grappig om die reacties te zien. Denk dat de vrouwen hier nooit sporten, en al zeker geen blanke. Ik merkte dat het me wel goed deed. Nu het niet meer zo warm is gaat het wel goed!
Ik had geluk want toen ik thuis kwam deed de douche het weer een keer!
Donderdag was ik heel even in de crèche en werd eigenlijk gelijk gehaald omdat een meidje een bloedneus had. Er kwam een ander meisje kijken omdat ze wou weten hoe het ging omdat ze ook verpleegkundige wou worden. Ik had dus voor de rest van de dag een goede assistent!
Nog even wat handklapspelletjes gedaan met wat meiden. En na de school nog even naar de stad gegaan om speelgoed te kopen voor mijn gastgezin.
Zo weer met de vrijwilligers eten en zaterdag vertrekken we naar een project van hand in hand, ben erg benieuwd! Zondag gaan we naar de apen!
Lieve groetjes!!

  • 17 April 2015 - 05:57

    Thuisfront:

    Ha lieverd, we hebben weer genoten van je verhaal. Nog twee weekjes... Het aftellen is begonnen. Een heel fijn weekend met het project hand in hand en natuurlijk bij de apen. Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Hoi allemaal, 7 maart is het zover en ga ik voor 8 weken naar Ghana tot 2 mei! Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om het mee te lezen! Groetjes, Mandy

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 9247

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 02 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: