laatste verslag uit ghana - Reisverslag uit Ablekuma, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu laatste verslag uit ghana - Reisverslag uit Ablekuma, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu

laatste verslag uit ghana

Blijf op de hoogte en volg mandy

02 Mei 2015 | Ghana, Ablekuma

Mijn laatste dag tamale! Wat een bijzondere dag! Ik ging naar school met een dubbel gevoel! Mijn laatste dagje op de kidz active school waar ik met veel plezier gewerkt heb! Ik had kauwgom gekocht voor alle kinderen; waar ze weer als een gek op af renden.
Aan het einde werd er nog gezongen en aangezien er geen liedje gekozen werd; gingen ze happy birthday zingen! Wat een poepies! Vervolgens nog een paar dikke knuffels gehad en gezwaai. Bij het weggaan moest ik toch wel even slikken!
Toen op kantoor gegeten en was er speciaal voor mij spaghetti gemaakt! Vervolgens kwam er nog een heerlijke taart te voor schijn!! Super lief! Iedereen geknuffeld en ook hier weer even slikken. Je kent ze nog zo kort maar je deelt toch iets met elkaar!
Kom ik thuis! Nog een verrassing! De nichtjes die er in het begin waren kwamen gedag zeggen! Super leuk ook weer! Toen werd ik binnen geroepen en kreeg ik te horen dat ik de eerste van de 37!! Vrijwilliger was die niet ziek is geworden. Dat was ook grappig, en ik kreeg te horen dat ik echt een deel van de familie was! Dat ze van me genoten hebben en dat ze me gaan missen! Zo leuk! Toen kreeg ik als bedankje voor alles ook nog eens kei leuke slippers! En zag ik op de waslijn alle gegeven kleding hangen!
Wat een geweldig mooie dag! Nog adressen uitgewisseld. Onder de douche gesprongen en rond uurtje of 10 bed in!
Vrijdag werd ik al om 4 uur wakker door de moskee! Dat was wel wat minder! Maar de wekker stond toch om 4.30! Toen rustig op mijn gemak de laatste spullen gepakt! En ook mijn laatste dag; light off! Toppie haha inpakken in het donker.
Het is maar goed dat ik op tijd begonnen was want sylvester kwam ineens een kwartier eerder, dat zijn we nog steeds niet gewent hier! Uitgezwaaid door mijn gastgezin. Daarna josien opgehaald want die wou mee uitzwaaien. Het wegbrengen naar het airport was 10 euro maar ja werd wel alles geregeld! Nog 60 cedi voor mijn koffers. Omdat je bij een binnenlandse vlucht maar 1 koffer mee mag nemen! Het is een mega klein airport met meer personeel dan passagiers. Nu snap ik ook waarom de tickets nog best duur voor hier waren. Zitten 3 incheck balies met elk 5 mensen voor 1 vliegtuig. Vervolgens lopen er nog veel mensen rond om te helpen..
Met 2 salaminkas in een heel vliegtuig met blackies! Het blijft zo grappig dat je vaak de enigste blanke bent, en dat daardoor ook altijd de kinderen je zo speciaal vinden. Om naar te roepen, zwaaien, grappig. Sommige kinderen hier zijn bang voor blanke, je kunt het je bijna niet voorstellen!
Echt ghanees, vertrektijd 7.35. Om 7.30 komt het vliegtuig aankakken, mensen en koffers moeten er nog uit. De andere koffers en mensen er weer in, maar dit ging verrassend snel! Rond 8 uur ging het kleine vliegtuig de lucht in en 9 uur landen het alweer in accra! Dit ging heel snel, ook de koffers kwamen er snel. Op naar de taxi en naar toontje. Waar ik in dezelfde kamer slaap dan waar ik heen ook geslapen heb. Gezellig buiten gekletst en weer bij gekleurd! Even naar de markt geweest want we gaan gebakken frites met appelmoes eten!!! Joehoe appelmoes!! Met stoofvlees, heeerlijk!! Nog even mee gegaan naar het airport om een vrijwilliger op te halen die maandag naar tamale gaat! Drankje gedaan en lekker gaan slapen.
Ik merk dat het hier veel rustiger is; heb weer eens geslapen tot 6.30. Geen moskee in de buurt, geen schreeuwende kinderen. Alleen een haan. Dus heerlijk geslapen. Lekker onder de douche geweest 4 de keer in de tijd dat ik bij toontje ben. Genieten man!
Genoten van heerlijk ontbijt met ontbijtkoek, pindakaas en hagelslag!!!! Hmmmm, lekker dagje genoten in de zon!
Vanavond rond half 7 naar het airport en vlieg om 22.10 terug naar Nederland!
Tot snel! Xxxxx

  • 02 Mei 2015 - 21:07

    Debby:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad!
    Wij kunnen niet wachten om je morgen weer een knuffel te geven

    Fijne vlucht
    Xxxxxx debby

  • 02 Mei 2015 - 21:08

    Thuisfront:

    Ha lieverd, weer heerlijk gelezen en genoten van je verhaal. Een hele goede reis en tot morgenvroeg. Xxx

  • 02 Mei 2015 - 21:10

    Anke:

    Nou Mandy heb weer genoten van je verhaal. Ga ze straks missen. Een goede vlucht en tot morgen.

  • 02 Mei 2015 - 21:20

    Oma Elly/opa Piet:

    Hoi Mandy,
    Het kan nog net. Ook wij wensen jou een hele goede reis. En morgen zien we elkaar.
    Groetjes,
    Opa en oma

  • 02 Mei 2015 - 21:44

    Sophie:

    Wat een leuk verslagje weer!
    Fijne vlucht en tot snel!

    Xxxx Sophie

  • 02 Mei 2015 - 22:53

    Miel School:

    Hoi Mandy,
    Wat een geweldige ervaring en weer helemaal goed afgerond. Je bent wel echt een gezonde dame, dat blijkt toch wel weer. Knap man, maar dat kun je dan weer niet zeggen, "knap vrouw", en dat klinkt weer niet.
    Nou ik vind het geweldig dat je dit gedaan hebt. Wat mij betreft een dikke diploma erbij!
    Lieve groeten, Miel

  • 03 Mei 2015 - 01:36

    Frankie:

    Goede reis naar huis ....ben benieuwd naar je foto's
    Lieve groetjes Frankie

  • 03 Mei 2015 - 09:34

    Linda:

    En weer bijna thuis, een hele ervaring rijker.
    Super leuk om mee te hebben kunnen lezen met je bijzondere reis.
    Wat zal het raar zijn om weer Back to normal te gaan.
    Vandaag moeten we klussen maar we zien je snel weer.

    X

  • 03 Mei 2015 - 10:59

    Carla Damen :

    Hallo Mandy fijn dat je weer naar huis gaat en fijn dat je het zo goed naar je zin hebt gehad.Je vader en moeder en vergeet je zus niet zullen wel blij zijn je weer te zien nou meisje een goede reis en misschien tot gauw ziens doei

  • 03 Mei 2015 - 14:11

    Nathalie:

    Superleuke verhalen die ik heel erg ga missen maar welkom thuis.
    Je zult voor een blanke hier wel weer gaan opvallen want je zilt wel een lekker kleurtje hebben gekregen. Je jurkjes kun je nog ff niet aan maar geniet van het weer thuiskomen.
    Kom maar snel een keer de verhalen vertellen.
    Liefs
    Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Hoi allemaal, 7 maart is het zover en ga ik voor 8 weken naar Ghana tot 2 mei! Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om het mee te lezen! Groetjes, Mandy

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 2386
Totaal aantal bezoekers 9246

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 02 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: