weekend kumasi! - Reisverslag uit Yepasi, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu weekend kumasi! - Reisverslag uit Yepasi, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu

weekend kumasi!

Blijf op de hoogte en volg mandy

13 April 2015 | Ghana, Yepasi

Vrijdag, dus op naar kumasi! 9 uur afgesproken staat bash om 8.30 voor mijn deur! Eee dat zijn we hier niet gewent haha. Dus huphup en gaan.
We hebben voor deze trip een busje gehuurd. Scheelde maar 10 euro en zit je toch lekkerder. Het is een lange trip!
Iedereen zat erin gingen we nog even naar een plek op zoek naar passagiers zodat we bij konden beunen. Hupa 5 ghanezen erbij en we hadden 1/4 de tank terug!
Op naar kumasi. Het viel op dat het ineens veel groener was! En veeel heuvels woho blij dat ik die niet elke keer op hoef te fietsen.
Nou alle passagiers afgezet.. Duurden wel even. Toen gingen we op zoek naar een hotel.. 2 uur later een gevonden maar zat vol. Vervolgens weer verder gereden en reden we vol tegen een auto die voorrang gaf. Bash zei thank you en rijdt vervolgens bam tegen de auto. Wou netjes stoppen werd iemand van de beveiliging boos dat je maar gewoon door moest rijden.. Nou echt ik kon niet meer haha!
Zegt hij daarna geef mezelf wel een 10 hoor voor dit ritje is onmogelijk dat je in de drukte savonds niets raakt!! Echt geweldig!
Eindelijk een hotel gevonden! Met gelukkig genoeg vrije kamers. Had het nog airco ook! 15 euro per nacht per kamer... Dus ook nog geen geld!
Even nog wat gegeten; weer de keuze tussen rijst en friet. Nou ik had middags al rijst dus keuze was snel gemaakt. Inmiddels was het al 10 uur dus heerlijk gaan slapen!
Prima nachtje gehad! Weer heerlijk gedoucht ondanks dat de douche koud was.. Maar in mijn gastgezin doet de douche het al even niet. Emmer om te wassen lukt ook wel maar douche is toch wel lekkerder!
Stuk over de grootste markt van west afrika gelopen.. Maar wat een zooi! Toen even gegeten konden kiezen tussen egg of een omelet. Kwam het eten er aan was het beiden een omelet. Alleen met andere groente.. Okeeeee..
Vervolgens over de brug naar culturele markt gegaan. Maar deze viel beetje tegen. Was het zo groot.
Het valt me op dat je in kumasi nog meer wordt lastig gevallen dan in tamale. Alle jongens zitten hier ook aan je.. Mja keer boos kijken en door.. De preek van trouwen en mee willen naar nederland is ook algemeen bekend inmiddels. Dat is wel reuze irritant!
Daarna auto gepakt! Op naar het kings Palace museum. Heel leuk mja het is en blijft een museum! Was wel grappig om die dingen te zien die ze hier gebruiken voor de king. Deze is namelijk erg dik; dik staat hier voor rijk!! Ik zag ook dat in 2001 beatrix op bezoek is geweest bij de kings palace. Maar het was zo warm, en ik verstond niets van die man. Zijn en mijn engels waren beiden niet goed hihi. Wel eerste nederlanders gespot!!
Op zoek naar de vlinders! We hadden onderweg honger dus even take away gehaald, rijst met kip, voor maar liefst 1,25. Wat zal ik thuis toch weer aan alle prijzen moeten wennen!
Aangekomen bij de vlinders kregen we als vrijwilligers een keer geen korting. Dit omdat ze door de ebola al een stuk minder bezoekers hebben! Toch erg dat het zoveel mensen heeft afgeschrikt terwijl het hier nooit is geweest! Dit was in mole np ook al het geval, dat het rustig was vanwege ebola.
Hoop vlinders maar we begonnen met de tour! Bomen gezien tot het weer als een malle begon te regenen! Rennen naar de auto en de vlinders waren verdwenen! Jammer dat het weer zo omsloeg. Maar het was er wel mooi! Ook mooie weg erheen leek net de jungle!
Weer op naar het guesthouse! Maar dit duurde een tijdje door de regen en onweer! Water werd steeds meer, overstroomde zelfs op sommige stukken. Maar toch weer heel aangekomen!
We wisten dat er een cocktailbar in de buurt was,. Mja waar want ze kennen hier geen straten. Nou niet gevonden wel restaurantje waar we iets konden eten en drankje konden doen!
Zondag weer op tijd wakker, gelopen naar een andere markt. Maar was niet open.. Dus bus gepakt, weer wat ghanezen opgehaald. Weer wat centjes terug verdient! Naar het tankstation even tanken; wat ligt daar oh ja snoep! Lekker chocoladereepje gekocht, m&ms.. Hmmm!
Onderweg van alles aangeboden aan de ghanezen chips tot chocolade. Niets pakte ze aan. Uiteindelijk kauwgom wat ze wel wilde!
Toch blijf ik lachen om het verkeer hier, rijdt gewoon tegen een been, draaien op een super druk kruispunt, een auto raken en doorrijden. Het kan hier allemaal!
Weekend heerlijk afgesloten bij wooden met een heerlijke pizza! Daar nog het nationale voetbalteam van ghana onder de 23 tegengekomen. Die gingen daar ook eten haha. Onder begeleiding van 3 bewakers! Maar wel leuk om te zien!
Groetjesss!!

• 13 April 2015 - 10:18

Opa En Oma:

Wat een reisverslag weer, je zult nog veel tijd nodig hebben om dit allemaal te verwerken.
    Maar wellicht zullen dan foto's de herinneringen weer te voorschrijf komen.
    Stilaan begint ook het einde in zicht te komen.
    Geniet nog lekker van de resterende tijd.
    Liefs xxxxxx

• 13 April 2015 - 12:36

Nathalie:

Dat word zeker weer ff wennen straks aan de prijzen weer hier! Ha ha
    Maar dat word wel gecompenseerd door de luxe van warme douches ipv koude en emmers

• 14 April 2015 - 21:47

Elly/Piet:

Hoi Mandy,
    Weer een weekend met geweldige belevenissen. Prachtig, het kan gewoon niet op. Dat zal weer wennen worden, als je terug bent. We blijven je volgen, ook via de foto's van Daisy. Blijf genieten.
    Groetjes, oma Elly en opa Piet.