aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Sigameri, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Sigameri, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu

aftellen is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg mandy

29 April 2015 | Ghana, Sigameri

Hee,
Mijn laatste weekend hier was na vrijdag vooral heel rustig! Kon niet goed lopen; dikke enkel. Dus heerlijk weekendje rustig aan gedaan. Lekker in de zon gelegen, wat gegeten, gedronken en gekletst.
Maandag was het kingsday. Zijn begonnen met een paar kinderen tot p1, de rest kreeg les, om kleurplaten in te kleuren. Toen die klaar waren toch maar oranje kroontjes gemaakt omdat de school toch gefinancierd wordt door nederland en zo ook iets van onze cultuur hier te delen!
De rest van de dag vermaken de kinderen zich prima met spelen, voetballen en hockeyen.
Na de schooldag zijn we met iris mee geweest naar haar school; met straatarme kinderen. Om de kinderen zo van straat af te houden. Wat een laksheid daar een leraar komt gewoon een half uur te laat met de sleutel! Mja daar met de kids visjes geknutseld. Vervolgens gingen we naar iris haar gastgezin de kleine daar werd een jaar. Heeeerlijk gegeten! Noodles met mega veel groente!
we hebben dinsdag de wc rollen laten verven en er poppetjes van laten maken zodat ze daarna ook weer heerlijk konden spelen.
Na de school nog even naar de town geweest om de laatste dingen te kopen!
Nog 2 daagjes school; ik merk aan mezelf dat ik mezelf moet motiveren om naar school te gaan en iets moet gaan bedenken om te doen. Ik vind dat erg lastig! Nu met de vakantie komen er veel kinderen die echt moeite hebben met luisteren. Hierdoor raak ik af en toe gefrustreerd. Het is zo leuk om iets te bedenken met 20 kinderen, maar met 60 net wat lastiger!
Woensdag na de school gelijk terug naar mijn gastgezin omdat het mijn laatste avondje daar is!
Thuis aangekomen ben in langzaam aan mijn spullen gaan pakken omdat ik morgen pas laat thuis ben. Dan heb ik denk ik geen zin meer om mijn spullen op te ruilen. Maar het is zo leuk om de reacties te zien wanneer ik de handdoeken gaf, kleren, cremes, spiegel enz. Mijn gastvader helemaal blij gemaakt met batterijen. Mooi om te zien! De oudste dochter vond alles wauwie wouw en was helemaal happy!
Vervolgens eindelijk!! Mijn neefje gezien. Hij heeft een naam; abduala ofzoiets. Omdat hij met 36 weken geboren is te zwak om hierheen te komen. Telkens als hun op bezoek gingen was ik er niet. Dus nog even lekker met de baby boy geknuffeld en afscheid genomen van mn "zus".
Maandag had ik geld gegeven zodat ze groenten en kip konden eten. Dit eten ze hier zelden. Toen ze klaar waren met koken kwam er een heel servies te voorschijn. Met rijst, heel veel groenten en voor hun kip. De kleinste zei gelijk woo a partymeal! En naar het eten werd ik uitgebreid bedankt. Ze hadden zeldzaam zo lekker gegeten! Dit doet me dan weer goed!!
Ik merk dat ik nu alles echt een voor een aan het afsluiten ben! Morgen laatste dagje school!
Groetjes mandy

  • 29 April 2015 - 22:31

    Mariette:

    mandy wat zullen ze genoten hebben van jou gezelschap,
    Zal straks wel weer wennen zijn voor hun maar zeer zeker ook voor jou,
    geniet nog maar van deze laatste dagen
    en een hele goeie terug reis. Xxx

  • 29 April 2015 - 23:06

    Nathalie:

    Nog ff genieten en dan verheugen op lekker thuiskomen.
    Hele fijne laatste schooldag morgen.
    Laat je nog maar eens heerlijk knuffelen door al die prachtige kinderen.

    En alvast goede terugreis
    Liefs
    Nathalie

  • 30 April 2015 - 05:29

    Anke:

    Zal niet makkelijk zijn om al afscheid te moeten nemen maar je hebt een geweldige ervaring opgedaan. Nog veel succes met je laatste daagjes en een goede reis terug!
    Dikke knuffel van hier.

  • 01 Mei 2015 - 16:32

    Marthe Peeters:

    Een hele fijne terugreis en lekker genieten van het vliegtuig ipv de lange busreis.
    Tot ziens in Nuenen,
    Marthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Hoi allemaal, 7 maart is het zover en ga ik voor 8 weken naar Ghana tot 2 mei! Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om het mee te lezen! Groetjes, Mandy

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 9250

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 02 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: