last week in tamale - Reisverslag uit Sigameri, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu last week in tamale - Reisverslag uit Sigameri, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu

last week in tamale

Blijf op de hoogte en volg mandy

25 April 2015 | Ghana, Sigameri

Deze week zijn alle schooldagen een beetje hetzelfde.. Zijn nog steeds examens en daardoor rond 12 uur steeds klaar. Ik merk dat ik op de ehbo de dingen steeds normaler begin te vinden. Terwijl het nog bizar is dat er kinderen lopen met flinke brandwonden door het koken op het vuur.. En elkaar bloedneuzen slaan. Ik weet niet wat het is met dat slaan, maar denk niet dat dat nog minder wordt. De kinderen luisteren daardoor beter naar de juffrouwen dan maar mij.
Dinsdag ging ik maar weer eens naar de supermarkt. Denk maybe hebben ze weer een keer wat lekkers.. Maar dat viel weer vies tegen, liep alleen met een flesje cola naar buiten..
Woensdag heb ik zo moeten lachen. Er was een lerarenmeeting. De een lag op de bank, de andere had een oordopje met muziek in, de ander lag met zijn hoofd op de tafel. Zo dit zou in nederland ook nooit kunnen. De leraren praten altijd over hetzelfde onderwerp. Het salaris; terwijl ze voor hier niet slecht verdienen. Maar ook hier is het nooit genoeg dat merk je! Ook ging het over de vakantie die morgen begint en dat de leraren dan kunnen komen voor computerles.
Na de schooldag ben ik met sylvester en josien op pad gegaan om van het geld wat ik door iedereen heb opgehaald, te gebruiken voor het kopen van schoolboeken. In totaal hebben we voor 2 klassen natuurkunde, engels en reken boeken kunnen kopen! Om de nabij 170 stuks! Dus echt heel vet!! Boeken zijn omgerekend 2,50-3,75 per stuk! En dat is voor hier heel veel geld!
Vervolgens nog 4 kleine stoeltjes voor de crèche gekocht omdat er daar altijd wel een paar op de tafel moeten zitten. Daarna ben ik doorgegaan naar de melcom om speelgoed te halen voor de crèche zodat ze meer kunnen spelen!
Dit allemaal in de taxi gedaan en zelf ben ik uitgestapt bij mijn gastgezin en taxi reed naar school waar sylvester was. Toch is het bizar dat je dan alle spullen achterlaat in de taxi. Dit zou ik in nederland nooit hebben gedaan!!
Donderdag.. Laatste dagje voor de kids dan hebben ze vakantie. We kwamen op school en het was super rustig!! Ondertussen naar sylvester de sleutel halen van het kantoor. Waar ik de stoeltjes kon pakken voor in de crèche. Werd er door de juffrouw uitgebreid voor bedankt; maar had gelijk gezegd dat ik nog meer had. Toen ik met de zakken vol speelgoed in de klas kwam; de reactie van de kinders ge-wel-dig!! Zo gaaf!! Allemaal glimlachen, wilde gelijk met alles spelen! Bij het uitpakken gingen ze klappen en mij allemaal bedanken. Ja dat was echt gaaf! Jammer dat we er maar een uur mee konden spelen omdat de uitreiking begon voor de 5 kinderen die de examens het beste gemaakt hebben! Wel leuk om te zien hoe verrast en blij de kinderen dan zijn. Werden een voor een naar voren geroepen op de bank en werd voor de kinderen geklapt. Rond 11 was de school uit en hadden de kinderen dus vakantie. Echt bizar dat ik de meeste van hun niet meer ga zien!!
Ook heb ik gedag gezegd tegen de leraren en aan madame ester wat geld gegeven als bedankje voor de samenwerking. Ze werd er emotioneel van en had me wel 20 keer bedankt! Zo leuk!
Daarna gingen josien en ik alle boeken stempelen. Er moest op elk boek een stempel van de school komen. Dat hebben we dus nog gedaan. Ondertussen kwamen er wat leraren van die klassen kijken naar de boeken. Ook die waren erg blij dat ze lesmateriaal hadden. Gingen er gelijk in kijken.
Vrijdags was het vakantie! Maar toch ondanks vakantie zijn er zn 100 kinderen gekomen. Begonnen met hartjes in te kleuren zodat ze deze mee naar huis konden nemen. Maar dat was toch nog best lastig!! Zoveel kinderen die niet goed luisteren. Het eindresultaat mocht er wel wezen! Iedereen had een mooie tekening om naar huis te nemen! Vervolgens wat spelletjes gedaan maar eigenlijk kunnen de kinderen zich heel goed zelf vermaken! Volgende schoolweek zullen we wel wat lessen moeten doen.. Maar ze hebben ook beetje vakantie he!
Op kantoor werd ik geroepen door bash, ik moest buiten kijken. Was een dief betrapt die 15 telefoons had gestolen. Eerst worden ze hier flink geslagen en afgeleverd bij de jail. Maar er werd me verteld dat als dit overdag was gebeurd de jongen het niet overleefd had.
Vandaag nog even naar de markt geweest voor wat leuke dingen en daarna naar huis om te eten en op te frissen; ja we gaan vanavond op stap!
Eerst wat gedronken op een dakterras en toen de club in. Het was gezellig en zo grappig hoe hun hier anders dansen.. Maar omdat ik niets meer gewent ben, en het iets te gezellig was met de wodka.. Was het resultaat een leuke avond en een verzwikte enkel hahahha!! Nu maar dagje chillen in de lodge en hopen dat mijn enkel beetje bijtrekt dan kunnen we vanavond misschien weer gaan!
Groetjes mandy!

  • 25 April 2015 - 11:15

    Thuisfront En Oma Kerkhof:

    Ha lieverd, was een heerlijk verslag weer om te lezen. Dat wordt volgende week weer wennen met de drank haha. Kan er maar weer eentje zijn, die haar voet verzwikt. Ik hoop dat je weer snel gewoon kunt lopen, anders ga je de hinkeldans maar doen. Nog een weekje... Die zal snel voorbij gaan. Nog veel plezier deze laatste week. Speciaal van oma een dikke kus en natuurlijk van ons ook.

  • 25 April 2015 - 15:42

    Carla Damen :

    Hallo Mandy nog veel plezier deze laatste Week in Ghana, je Zult het nog gaan missen of misschien ben je weer wel blij om zo meteen weer alle luxe te mogen te hebben. Ik wens je een goede reis terug, en succes met je voet groetje.

  • 25 April 2015 - 16:43

    Anke:

    Hoi Mandy
    Wat een leuk verslag en wat fijn dat je zoveel hebt kunnen kopen van het geld dat je opgehaald hebt, super hoor.
    Nou doe het rustig aan met je enkel en kan idd alleen jou weer overkomen.
    Geniet van je laatste week en zijn dan benieuwd naar de foto's en verhalen dikke kus vanuit Eindhoven.

  • 25 April 2015 - 17:30

    José Sweers:

    Hoi Mandy, Leuk om je blog te lezen. Nog een fijne laatste week en voor volgende week een goede reis terug.

  • 27 April 2015 - 11:59

    Nathalie:

    Hey, geniet van ff een weekje van die gezellige chaos.
    En pak wat lekker weer mee in je koffer.
    Het is hier lekker maar mag wel wat warmer.
    Liefs
    Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Hoi allemaal, 7 maart is het zover en ga ik voor 8 weken naar Ghana tot 2 mei! Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om het mee te lezen! Groetjes, Mandy

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 9252

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 02 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: