Bijna einde intro! - Reisverslag uit Yepasi, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu Bijna einde intro! - Reisverslag uit Yepasi, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu

Bijna einde intro!

Blijf op de hoogte en volg mandy

12 Maart 2015 | Ghana, Yepasi

Vandaag zijn we verder gegaan met de rondleiding! Eerst maar het voetbalstadion. Deze was gewoon hetzelfde dan ze bij ons hebben. Veel mensen spelen hier voetbal! Vervolgens zijn we door gegaan naar de oude markt.. Daar heb ik mijn ogen weer uitgekeken. De slagerij zit daar in 40 graden vlees te bereiden en overal zitten de vliegen op. Bah denk dat ik hier gelijk geen vlees meer eet..
Ook het verkeer kent geen regels. Iedereen doet wat en toetert. Toeteren is hier een teken oppassen ik kom eraan. Dus met het gevolg dat iedereen dat doet. Er is hier ook geen een auto of motor zonder deuken.. En oversteken is goed kijken en rennen haha dat wordt nog wat met de fiets!
Vandaag een lekker restaurantje leren kennen en lekker gegeten en radler gedronken! Vervolgens gingen we weer terug naar de lodge om te douchen en middagdutje te doen.
Daarna had de kok weer iets lekkers bereidt, nasi met sla en kip met pannekoekje na. Dus nog even van die luxe genieten!
Daarna nog even met Sylvester gepraat. Deze begeleidt het hier samen met Bash. Sylvester gaf aan niet getrouwd te zijn maar wel de enigste in de familie te zijn die een baan heeft. Nu moet hij dus alles wat hij verdient delen met ouders/broers/zusje en neefjes en nichtjes. Heleen en haar moeder hadden veel kleertjes bij en hebben we wat aan hem gegeven met wat speelgoed zodat hij dat kom geven aan de familie. Ook gaf hij aan dat het geloof hier heel belangrijk is. Daar hebben we over gekletst en ga zondag eens kijken hoe de kerk hier is!

Nu is het alweer donderdag. De tijd gaat eigenlijk best snel. Nu heb ik nog echt het vakantiegevoel maar dat zal morgen over zijn haha. Morgen ga ik dan echt naar het gastgezin! Maar eerst vandaag kennis maken met de projecten. Eerst op naar het weeshuis. 7 kindjes van 1-2 jaar. Eerst waren ze allemaal heel afwachtend en daarna kwamen ze gelijk om te knuffelen. Wel sneu om te zien dat de kinderen zich gelijk aan je hechten. Van bijna alle kindjes is de moeder overleden bij de bevalling. De kindjes hebben nog wel een vader, die komen af en toe op bezoek! Toch bizar dat de kinderen dan ondanks dat ze een vader hebben naar het weeshuis moeten.
Daarna doorgereden naar het ziekenhuis waar heleen gaat beginnen als verloskundige. Ik vond dit ook triest om te zien. Zo zou het in Nederland nooit een ziekenhuis heten. Terug bij de lodge een lekkere lunch gehad; sandwich met ei. Door de warmte zijn we niet gelijk door gegaan. Maar hebben we even gewacht. Lekker een boekje gelezen.
Even wat boodschapjes gedaan, zoals wasmiddel, drinken en koekjes. Lekker even opgefrist en daarna weer gegeten. Wat handig zo een kok! Dat ga ik vanaf morgen wel missen denk ik haha! Lekkere spaghetti gehad!
Morgen om 4 uur naar het gastgezin! En maandag naar het weeshuis! Ben benieuwd! Nu lekker slapen!

• 12 Maart 2015 - 21:29

Frankie:

wat geweldig om dit mee te mogen maken ...leuk leuk leuk
    Lieve groetjes

• 12 Maart 2015 - 21:41

Jeannette Wassink:

Indrukwekkend, Mandy - je bent echt in een andere wereld!

• 12 Maart 2015 - 22:20

Carla Damen :

Morgen veel succes in het gast gezin en in het weeshuis, leuk om je verslag te lezen.

• 12 Maart 2015 - 23:22

Robert :

Hey meis,leuk om je zo te volgen. Ben nu al weer benieuwd naar je volgende verhaal.

• 12 Maart 2015 - 23:31

Nathalie:

Hey, helemaal super. Ik was vergeten je te appen en een hele goede reis en tijd in Ghana te wensen. Dus bij deze alsnog.
    Je hebt al wat mooie indrukken opgedaan.
    En ben heel benieuwd hoe het gaat als je de luxe los moet laten maar ik denk dat je het geweldig gaat vinden. Wat een indrukken die je daar op!
    Heel erg genieten daar.

Heel veel groetjes
    Ronald en Nathalie

• 13 Maart 2015 - 04:45

Lieke:

Leuk Mandy! Heel erg veel plezier, geniet ervan!

• 13 Maart 2015 - 08:02

Opa En Oma:

Het is heerlijk om jou verslag te lezen
    en daarin te horen hoe jij daar alles ontdekt.
    We hopen dat ook in het werk alles naar wens gaat.
    Lieve groetjes en succes.

• 14 Maart 2015 - 12:04

Ruud En Mariette:

Hoi Mandy,
    Erg leuk om je ervaringen te lezen, totaal andere wereld en cultuur.
    Geniet ervan, en veel succes.

Groeten Ruud en Mariette