eerste dagen! - Reisverslag uit Yepasi, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu eerste dagen! - Reisverslag uit Yepasi, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu

eerste dagen!

Blijf op de hoogte en volg mandy

10 Maart 2015 | Ghana, Yepasi

Hallo,
Hierbij mijn eerste berichtje vanuit ghana! Aangekomen op schiphol begon het allemaal toch wel te kriebelen.. Even wat gedoe bij het inchecken, had maar liefst 0,5 kg teveel bij.. Dus hup boek in handbagage en door! Samen nog iets gegeten maar ik had door de spanning niet zoveel honger.. Dat komt eigenlijk niet zo vaak voor haha!
Daarna was het toch echt zover. Ik moest door de paspoortcontrole. Nog even geknuffeld en doei gezegd. Toch even een traan gelaten, maar al snel kwam er een lach. Het avontuur ging beginnen!
De vlucht had iets vertraging maar verliep prima. Gezellige ghanees langs me waar ik een lekker wijntje mee heb gedronken. Heb ik gelijk mijn engels kunnen oefenen!
Ik was blij dat ik bij het raam zat! Was een mooi uitzicht. Het vloog letterlijk voorbij nog een filmpje gekeken en het was tijd om te landen!
Bij aankomst valt het gelijk op dat je enigste blanke bent, iedereen wil trouwen. Ze zien de euro tekens al in je ogen..
Toontje een Belgische gezellige madame die in accra woont kwam me ophalen. Nog even op 2 andere gewacht en gingen we naar haar om te overnachten. We wilde nog een drankje doen maar de bar was dicht. Mooie kamer met douche en toilet wat wil je nog meer! Rond 1 uur toch maar lekker gaan slapen.
Ik had niet zo best geslapen door het weer en lawaai op straat. Half 7 uit mezelf wakker geworden. Het was vanochtend toen ik wakker werd gelijk light off. Dit wordt gedaan omdat er een tekort aan stroom is. Dus de zaklamp kwam toch al van pas. Het is 24 uur uit, 12 uur aan,12 uur uit. Maar ook dit gaat op zijn ghanees en is het maar af te wachten of dit ook zo is.
Zondag lekker naar het strand geweest! Toontje ging mee en was maar goed ook je wordt aan alle kanten opgelicht. Het was een leuk tentje met straatverkopers en straatartiesten. Het is hier 35-40 graden dus de schaduw was heerlijk.
We zijn uit eten geweest en hebben friet met kip op. Morgen gaat de bus op tijd en 4 uur de wekker dus gingen op tijd slapen!
Na een kort nachtje werden we afgezet voor de bus van accra naar tamale. Het is fijn dat heleen en marijke ook naar tamale gaan. Heleen voor 3 maanden en haar mams voor 2 weken. Dat was wel gezellig.
Wat een grote puinzooi is het langs de weg, overal afval. Verder was het wel een mooie route maar de bus vertrok 7 uur en kwamen half 9 aan.. Een lange toch dus. Wel heb ik mijn ogen uit gekeken naar de hutjes waar hele gezinnen wonen.
We werden opgehaald door bash van vrijwillig wereldwijd deze kan ook een beetje nederlands. Werden afgezet bij de lodge dus dat is wel lekker; lees airco!!
Dus heeerlijk geslapen en na een heerlijke douche, een heerlijk ontbijt van de kok, lekker omelet met groent en een coupe vers fruit! Daarna naar de town geweest! Ik hoop dat ik de weg ga leren kennen, het is nu een groot doolhof! Leuke winkeltjes gezien en natuurlijk al van alles gekocht!
Daarna lekker gegeten met alle vrijwilligers dat is altijd op dinsdag ook door de kok. Lekker tomatensoep, friet met kip, en ijs!!
Morgen gaan we naar het stadion en fietsen ophalen. Vrijdag zie ik het project en gastgezin!
Ik houdt jullie op de hoogte!
Xx

  • 10 Maart 2015 - 21:18

    Stephanie :

    Heeee mandy!!

    Leuk eerste verslag en fijn om te lezen dat alles tot nu toe lijkt mee te vallen!! We moeten daar gaan wonen, trouwen we tenminste nog!! Hahahaha. Fijn dat je iemand bij je hebt waar je het mee kunt vinden.. en die wijntjes, typische vlucht voor jou!! Toch een beetje het gevoel aan de bar bij de costa te zitten. Ik ben benieuwd naar je volgende ervaringen daar!! Geniet daar, let op jezelf en heb vooral veel plezier!

    Xx liefs!!!

  • 10 Maart 2015 - 21:32

    Sophie:

    Wat een leuk verslagje! Het zal idd een hele omschakeling zijn, wel fijn dat je nu ff lekker in een luxe logde zit! Ben erg benieuwd naar je volgende verslagje, heel veel plezier daar!

    Liefs Sophie

  • 10 Maart 2015 - 21:56

    Anke:

    Hoi Mandy

    Mooi geschreven verslag en erg leuk om te lezen.

  • 10 Maart 2015 - 22:17

    Debby:

    wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt!
    Geniet ervan en ik ben benieuwd naar je volgende verslagje

    Xxxxx debby

  • 10 Maart 2015 - 22:58

    Carla Damen:

    wat fijn dat de reis goed is gegaan. Hoop dat je er een mooie tijd zult hebben, heel veel groetjes en vooral veel plezier

  • 10 Maart 2015 - 23:36

    Renee:

    Hee!

    Leuk om te lezen wat je de eerste dagen
    allemaal hebt meegemaakt!
    Geniet er maar lekker van laat je maar verwennen
    door de kok! Hihi
    veel plezier nog en al erg benieuwd naar je volgende
    verhaal over je dagen daar en natuurlijk je gastgezin

  • 11 Maart 2015 - 00:08

    Frankie:

    heee leuk hoor....nu al teveel gekocht? Je bagage was al te zwaar hihi leuk verslag hoor genieten en foto's heel veel foto's maken
    Veel plezier xxx

  • 11 Maart 2015 - 07:51

    Huub,Miranda,Robin En Anouk:

    Wat een leuk verhaal,Mandy. Fijn dat je goed bent aangekomen en het zo leuk hebt. Wel warm zeg! Nog heel veel plezier xxx

  • 11 Maart 2015 - 11:51

    Opa En Oma:

    Hoi Mandy,
    We vonden het erg fijn om gisteren dinsdag 10 maart, jouw stem via de app te horen.
    Gisteren avond je eerste reis verslag met belangstelling gelezen.
    We hopen dat datgene waarvoor je daar naar toe gaat ten volle mag slagen.
    We wensen je daarbij veel succes en wachten op het volgende reisverslag.
    Lieve groetjes van ons.

  • 11 Maart 2015 - 20:03

    Frans:

    Hi Mandy, leuk verhaal. Zo kunnen we jouw ervaringen volgen. Heel veel plezier en succes

  • 11 Maart 2015 - 23:11

    EllyPiet:

    Hoi Mandy,
    Leuk,jouw eerste verslagje. Dat schept verplichtingen en belooft veel voor de komende maanden. En nu maar vlug nestelen. Heel veel plezier en voldoening in het werk.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Hoi allemaal, 7 maart is het zover en ga ik voor 8 weken naar Ghana tot 2 mei! Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om het mee te lezen! Groetjes, Mandy

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 9305

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 02 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: