ook hier is het 1 april - Reisverslag uit Yepasi, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu ook hier is het 1 april - Reisverslag uit Yepasi, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu

ook hier is het 1 april

Blijf op de hoogte en volg mandy

02 April 2015 | Ghana, Yepasi

Hallo allemaal!
Vandaag weer naar de crèche tot half 10. Toen ben ik de ehbo gaan openen. Het ging goed, stuk of 15 wonden verzorgd! Dus het is echt een heel goed initiatief!
Ook hier vieren ze 1 april, dus veel kinderen wouden grapjes uithalen; geluk dat ik goed wakker was!
Tot er een mannetje kwam met een abces. Ik doe overal goed handschoenen aan, maar een veiligheidsbril dat dan net niet.. Ik drukte op een wond en spoot gelijk open. Daarbij ook in mijn oog. Branden heel erg, en wat was ik gelijk bang voor hiv.. Je weet het tenslotte nooit hier. Op naar het ziekenhuis. Oog bekeken niet veel aan te zien, wel voor de zekerheid antibiotica oogdruppels meegekregen. Tijdje een bril op nu. Gelukkig is de kans op hiv heel klein omdat het bij een kind is, in de stad waar het minder vaak voorkomt en omdat het geen direct contact is geweest. Toch was ik blij dat het een Europese arts was, die het even goed heeft uitgelegd! Was daarna wel opgelucht, kon zelf even niet meer helder denken...
Bash en sylvester lachten me zelfs uit omdat hun het zo onwerkelijk vonden.. Maar ja in nederland wordt je naar een prikaccident ofzo ook nader bekeken!
Wel apart voor een consult hoef je niet te betalen.. En oogdruppels kosten 2,50.. Wat een verschil he..
Terug bij mijn gastgezin weer gelachen. Ik had honeyloops gekocht, denk lekker met melk. Alleen vind ik de melk hier niet lekker. Dus loops aan het gezin gegeven.. Weer helemaal blij! Zo leuk om te zien!
Donderdag werd ik heel leuk om half 4 wakker; denk dat er een moslim begraven werd. Wat een lawaai en het bleef maar duren!!! Tot half 6 en kwart voor 6 ging mijn wekker; toppie!
Vandaag weer even op de creche! Daarna de ehbo geopend. Sommige komen met kleine schaafwondjes, soms flinke wonden! Wel leuk om te zien dat de wonden dan vooruit gaan!
Er waren een paar jurkjes klaar! Even gepast; het viel mee. Waren goed gelukt!
Nu lekker vrij tot dinsdag!
Groetjesss

  • 04 April 2015 - 09:54

    Nathalie:

    Hey, das ontzettend schrikken ja. Zou ik denk ik ook niet aan hebben gedacht zo'n bril. Maar wel leuk dat ze ook 1 april vieren. Grappig.
    Nu lekker ff een weekje vrij. Ben benieuwd wat je allemaal gaat doen.
    En die nachten daar zin. Niet echt je van het hè! Ha ha
    Wat zul jij verlangen naar een keer lekker uitslapen!

  • 04 April 2015 - 19:29

    Elly/Piet:

    Hoi Mandy,
    Pasen staat voor de deur. Hoe is het bij jullie. Merk je daar ook iets van. Heb je vrij, of moet je ook een aantal uren op je post zijn. Hoe is het met je oog en met je babyhuidje? Hopelijk alles weer goed aan het genezen. En, dat moet ik toch ook even kwijt. Met jouw verslagjes blijven we erg goed op de hoogte. Heel fijn en tot een volgende keer.
    Groetjes,
    oma Elly en opa Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Hoi allemaal, 7 maart is het zover en ga ik voor 8 weken naar Ghana tot 2 mei! Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om het mee te lezen! Groetjes, Mandy

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 9263

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 02 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: