weer nieuw verhaaltje - Reisverslag uit Cheggo, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu weer nieuw verhaaltje - Reisverslag uit Cheggo, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu

weer nieuw verhaaltje

Blijf op de hoogte en volg mandy

09 April 2015 | Ghana, Cheggo

Weer een nieuwe werkweek! Begonnen op de crèche. Vandaag staan er weer 2 madames voor de klas. Een is terug van zwangerschaps"verlof". Ze krijgen hier niet echt verlof want zolang je niet werkt krijg je ook niet betaald.
Dus hup kind mee naar school, 6 weken nu. Na wat liedjes gezongen te hebben werd het kind open en bloot aan de borst gelegd. Dat is hier allemaal heel normaal. Je moet hier wel broek tot over je knie en geen spaghetti bandjes. Maar ach.
Vervolgens weer naar de ehbo. Op momenten dat er niets te doen is ben ik vandaag met josien begonnen om tandenpoets-les te geven. Ieder die het goed doet krijgt een tandenborstel. Er staan er namelijk nog zoveel op de school waar niets mee gedaan wordt. Is jammer. Daarin moeten we initiatief nemen om er iets mee te doen!
Dinsdags na de school weer even het office en had ik even gekletst met bash. Over het homobeleid maar homo's worden hier nog niet getolereerd; sterker nog worden gewoon vermoord.. Onvoorstelbaar he. Bash is zelf moslim en hadden het over 1 man en meerdere vrouwen wat hier ook regelmatig voorkomt! Vaak als een vrouw geen kinderen meer wil pakken ze gewoon een nieuwe. Wel moet de man dan rijk zijn want als hij aan de ene vrouw wat geeft met het aan de andere ook.. Daarna weer mijn band moeten oppompen.. Mjaa dit is hier ook gewoon normaal oppompen, lekke band.. Nou op naar frietjes in de lodge! Vervolgens begint het toch te regenen en onweren! Woohoo nja het werd iets minder dus toch maar op de fiets terug naar gastgezin. Straten stonden inmiddels blank haha. Kwam ik thuis weer light off!! Echt top, weer geen stroom.
Woensdag had ik drop voor de kinders in de crèche meegenomen. Dit was zo leuk. In het begin keken ze raar en herkende ze het niet. Maar later zaten ze met een big smile te snoepen!
Vandaag thuis gekomen hoorde ik dat ik "tante" ben geworden! Mijn zus hier is bevallen van een baby boy!!! Dus tante voor 3 weken haha! Super leuk!
Vandaag is het alweer donderdag, zo naar de stad want we moeten weer zelf koken! Morgen maar half dagje school want gaan we naar kumasi! Zouden om 12 uur gaan, dus konden we eerst naar school! Dus vandaag tegen alle kinders gezegd dat de ehbo open is tot 11. Toen kwamen we op kantoor en gaan we om 9 uur al. Dus wordt morgen niet naar school.. Mja wist ik vandaag niet dus kindertjes staan voor gesloten deur.. Aaaah! Mja zo gaat het hier!
Groetjess

  • 10 April 2015 - 21:22

    Elly/piet:

    Hoi Mandy,
    Even laten weten, dat wij er ook nog zijn en het ook nog goed maken. Voor wat het weer betreft, denk ik, dat we de laatste dagen lekker kunnen concurreren met jou. Ik heb begrepen, dat je met het weekend ook weer op stap gaat. Geniet er van. Wij oudjes blijven lekker thuis en kijken al weer uit naar jou volgende verslagje.
    Groetjes,
    Oma Elly en opa Piet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Hoi allemaal, 7 maart is het zover en ga ik voor 8 weken naar Ghana tot 2 mei! Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om het mee te lezen! Groetjes, Mandy

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 9230

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 02 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: