ehbo - Reisverslag uit Melshegaw, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu ehbo - Reisverslag uit Melshegaw, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu

ehbo

Blijf op de hoogte en volg mandy

01 April 2015 | Ghana, Melshegaw

Deseba!
Een nieuwe werkweek! Weer begonnen bij de crèche. Was een mannetje niet lekker dus eigenlijk gehele tijd vastgehouden. Op het moment dat ik hem los liet waren het weer tranen. De juff was weer eens verdwenen dus had een hoop speelgoed gepakt zodat ze konden spelen. Dit vind ik zelf namelijk belangrijk in een crèche. Het leren spelen en delen. Rekenen en taal hoort pas bij de basisschool. Toen de juffrouw terug kwam was ze eigenlijk een beetje boos.. Ik was echt een beetje pissig. Ze gaf namelijk aan dat de puzzels niet gebruikt mogen worden omdat er een kapot was gegaan. Ik heb toen ook aangegeven dat het wel goed is voor de ontwikkeling van inzicht en motoriek en het anders niet gebruikt werd. Maar daar kon de juff zich niet in vinden. Ja.. Pech had ze er maar bij moeten blijven. Vandaag van hadewijch een tour de ehbo gekregen. Kwam het eerste meidje al binnen met een wond bij haar teen waarbij een stuk teennagel eraf was. Deze had hadewijch verzorgd. Vervolgens ook nog even het jongetje wat niet fit was een paracetamol gegeven. Was gelijk waarschijnlijk eerst van de eerste keren. Maar op zich accepteerde hij het prima!
Vervolgens op het kantoor gegeten en stof afgegeven voor 2 jurkjes te laten maken. En man wat heb ik last van mijn verbrande tomaten lijf.. Mja beter als regen zeggen we dan maar!
Thuis aangekomen werd zoals altijd gelijk mijn fiets uit mijn hand gepakt en weg gezet. Ik mag hier nog steeds weinig doen.. Vandaag trouwens wel mee mogen helpen met de was te vouwen!
Vandaag kwam er een vrouwtje langs het huis, waardoor mijn mams en haar zus op het idee kwamen mij van alles te laten proeven. Nu is weigeren niet zo beleeft, dus we gingen er maar voor. Eigenlijk was alles nog redelijk lekker behalve een soort oliebol.. Mja die lust ik in Nederland ook niet..
In de avond weer wat leuks gezien, mn mams ging de school uniformen maken. Met een ouderwets naaimachine; die je nog moet aandraaien! Super leuk om dat te zien. Soort historisch museum haha!
Lekker op tijd gaan slapen! Ben hier nog steeds elke keer zo vroeg wakker.
Vanochtend deed het water weer niet; dus weer heerlijk met n emmer gewassen haha. Ik had de deur van mijn kamer open staan, zegt de jongste, of ik wel weet dat ik mijn kamer zelfs schoon moet houden, of dat ze moest helpen.. Met andere woorden denk dat ze het een troep vond haha. Zal vanavond weer eens opruimen!
Weer de fiets gepakt naar kantoor, wachten op de taxi die weer eens te laat was haha. Hup naar de school.
Weer eens met madame ester gepraat over het gedrag van de kinderen en hoe we dat slaan gedrag zouden kunnen minderen; dit blijft een lastig stukje!
Madame victoria blij gemaakt met 2 slabbers. Heb er wel om moeten lachen want ik noem het andere kindje van haar altijd monkey omdat hij zo goed kan klimmen. Ik weet nog niet wie er blijer was madame of justin het zoontje haha!
Verder laatste uurtje op de ehbo gestaan. Toch komen er soms wel flinke wondjes voorbij. Helemaal vies, of dichte met een abcesje eronder. Dit is leuk om te doen en zorgt voor afwisseling! Wel komen de kinderen nu ineens voor alle wonden haha, ook voor wondjes die allang dicht zijn!
Even gegeten op kantoor en naar de stad geweest om te pinnen. Toen we door fietsen naar de lodge was die daar hoor; eerste lekke band. Gelijk voor een goeie binnen en buitenband moesten worden vervangen. Maar is hier ook bijna niet te voorkomen met die oh zo goede wegen!
Aangekomen in de lodge was marthe haar man er ook; kaaaas!! Hij had kaas meegenomen. Oeh wat was dat lekker! Daarna lekkere champignonsoep op en spaghetti. In de lodge blijft het eten lekker!
Aju!

  • 01 April 2015 - 14:45

    Anke:

    Mandy wat leuk weer om te lezen.
    Hopelijk gaat het snel beter met jou tomatenlijfje

  • 02 April 2015 - 15:31

    Nathalie:

    Ha ha wat heerlijk eerlijk zijn kinderen toch en dat ze zo subtiel erop wijzen dat het tijd word om je kamer op te ruimen. Super!!!
    Verder word je daar wel gruwelijk verwend.
    Wat zal jij straks weer om moeten schakelen naar alle luxe hier. Ik denk dat dat moeilijker zal worden als het aanpassen nu aan het primitieve.
    Maar voorlopig nog lekker daar genieten al vliegt de tijd wel. Zeker met alles wat je meemaakt daar.
    Zal van de week ff aan Mariette vragen om op jouw Facebook te kijken wat daar allemaal staat.
    Veel liefs uit Eindhoven
    Supergroetjes
    Nathalie en Ronald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Hoi allemaal, 7 maart is het zover en ga ik voor 8 weken naar Ghana tot 2 mei! Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om het mee te lezen! Groetjes, Mandy

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 9234

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 02 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: