weekenddd - Reisverslag uit Sigameri, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu weekenddd - Reisverslag uit Sigameri, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu

weekenddd

Blijf op de hoogte en volg mandy

29 Maart 2015 | Ghana, Sigameri

Anoela!
Zo wat gaat de tijd snel, vandaag precies 3 weken geleden stapte ik op het vliegveld! Wat ben ik blij dat ik toch in het begin al besloten had om toch wat langer te gaan. Als ik 4-6 weken ging, zou ik net gewend zijn en weer naar huis moeten!!
Zaterdag.. Normaal betekend dat heeerlijk uitslapen. Dat was ik ook zeker van plan.. Zou de eerste keer hier zijn dat ik zou kunnen uitslapen; wat denk je 6.30 klaar wakker. Toppie zo een biologische klok!
Ik moest wel lachen om het gedoe met stroomstoring in nederland.. Gelijk ligt alles plat.. Hier is het heel vaak light off voor een paar uur alles gaat door. Dat is dan weer het voordeel als niet voor alles elektriciteit nodig hebt. Wel is het zo dat het steeds vaker light off is. Dit is best lastig, maar met zaklampen kom je een heel eind. Alleen irritant dat je dan je spullen zoals telefoon niet kan opladen.
Vandaag lekker geluncht bij de swab, om daarna door te gaan naar de oude markt... Ik wou namelijk stof om een jurkje te laten maken. Ik ging op zoek naar een leuke stof met roze. Al snel kwam ik een mooie groene tegen, nou dacht ik dan worden het er 2.. Vervolgens kwam ik een mooie zwarte tegen, toen werden het er 3. Vervolgens kwam ik eindelijk een 2 mooie roze tegen, kon ik niet kiezen.... Nu laat ik er 4 maken. Haha maar ja, je moet iets als je verder niet echt kleren kunt kopen. Zo toch ook weer mensen blij gemaakt met de verkoop en maandag ga ik kijken waar ik de jurkjes laat maken; gelijk weer iemand aan het werken. Twee vliegen in een klap. Zelf houdt ik er gelijk ( ik hoop) iets leuks van over!
Vervolgens nog wat gedronken en weer naar mijn gastgezin. Wat ben ik blij dat ik aangegeven had dat ik geen vlees en vis eet.. Zag dat ze vissoep aan het maken waren, slik.. Volgensmij zagen ze het aan mijn gezicht, kreeg gelijk te horen jij krijgt rijst hoor! Pff wat een opluchting!
Toen kwam mijn "broer" ook thuis. Heeft nu vakantie en hoeft niet naar de school. Dus is nu een gezellig drukke bedoeling, met mij, met 9 in het huis.
Tijdens het eten het idee besproken met "paps" om morgen met de kids te gaan zwemmen! Omdat ze namelijk niet allemaal kunnen zwemmen. Maar hij vond het heel leuk als ik ze mee nam om het te leren! Blijkbaar heb je in de zwembaden een speciaal kindergedeelte.
Omdat ghana wel echt een land is waar ze de gehele tijd lopen te zingen en dansen; bij ons langs is er ook een plek waar altijd de jambe gebruikt wordt. Heb ik de kinderen voor de grap mijn mp3 gegeven zodat ze de muziek konden luisteren van Nederland. Ze hadden de grootste lol! Toen ze hoorde dat ze morgen mee mochten zwemmen ging het dak er helemaal af!
De meiden hebben heel de avond aan mijn haar gezeten. Toen moest het in een vlecht, staart, los. Hun kennen geen licht haar hier iedereen heeft bijna zwart kroezig haar. Dus ze stonden ervan te kijken dat het zo zacht was.
Zaterdag op zondag wordt de klok in Nederland verzet. Hier in tamale niet. Dat betekend dat het hier vanaf nu 2 uur vroeger is. Raad het of niet; weer precies 6.30 uit mezelf wakker haha.
Ik had beloofd om met de kinders te gaan zwemmen. Dus om 12 met zn 6e een taxi gepakt om naar het zwembad gegaan. Om 2 uur begonnen ze honger te krijgen terwijl de koekjes en chips al op waren. Dus nog 2 bakken rijst gekocht. Kinders helemaal blij. Geprobeerd te leren zwemmen, maar ze zijn wel echt bang om het te leren. Bang dat ik ze los ging laten. Maar het ging steeds beter. Binnen 2 uur zo rood als een kreeft dus maar in de schaduw gaan zitten.
Ze vinden het wel geweldig in het water. Opvallend is dat niemand hier zwemkleding heeft. Dus gewoon zwemmen in de kleding. Ik voel me net een bezienswaardigheid.. Als blanke in het zwembad. Gelukkig waren er nog 2 vrijwilligers mee.
Bij terugkomst banku gegeten. Een of andere bal gemaakt van mais met saus. Vandaag op tijd te bed! Morgen weer een werkdagje!
Groetjesss mandy

  • 29 Maart 2015 - 21:20

    Papa, Mama En Daisy:

    Wat moet het toch een heerlijk gevoel zijn om op deze manier de kinderen heerlijk te verwennen. Hier is alles zo gewoon, echt niet te bevatten. We zijn echt blij dat je het zo goed naar je gezin hebt in het gastgezin. Succes morgen op de creche en ehbo! Xxx

  • 29 Maart 2015 - 21:29

    Sophie:

    Echt super dat je zo'n leuk gast gezin hebt. Klinkt geweldig leuk met de kids zwemmen!
    Heel veel plezier nog en geniet ervan, voor je het weet zit je weer in dit koude kikkerlandje!

    Xx Sophie

  • 29 Maart 2015 - 21:40

    Opa En Oma:

    We zitten nu 2000 km dichter bij jou en ook hier is het heerlijk warm.
    We zijn benieuwd welke kleuren en modellen je jurkjes gaan worden.
    Jouw belevenissen daar zijn heel bijzonder door in een gastgezin te vertoeven.
    Veel genoegen en plezier in een voor ons onbekende wereld.
    Morgen veel succes en verheugen ons op nieuwe verslagen.
    Xxxx van ons.

  • 29 Maart 2015 - 22:22

    Nathalie:

    Ik las stof halen voor een jurkje en ik dacht wa creatief!!!!!
    Laat je ze maken! Ha ha
    Er is natuurlijk geen shoppingmall in de buurt en zo help je de economie daar weer.
    Als ze leuk zijn gewoon massa voor thuis laten naaien daar. Iedereen hier laten bestellen!

  • 30 Maart 2015 - 22:22

    Elly/Piet:

    Hoi Mandy,
    Fantastisch, telkens weer zo'n leuk reisverslag. We merken goed, dat je het erg naar je zin hebt en veel plezier hebt met je werk en met de kindjes. We hebben de foto's met de dansende kindjes gezien. Heel leuk. En,.... Je bent weer aan het winkelen geweest. We zijn benieuwd naar je keus.
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Hoi allemaal, 7 maart is het zover en ga ik voor 8 weken naar Ghana tot 2 mei! Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om het mee te lezen! Groetjes, Mandy

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 9233

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 02 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: