afspraken grr haha - Reisverslag uit Cheggo, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu afspraken grr haha - Reisverslag uit Cheggo, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu

afspraken grr haha

Blijf op de hoogte en volg mandy

25 Maart 2015 | Ghana, Cheggo

Hee allemaal,
Hahaha ik kan hier aan het schrijven blijven.. Wij 3.30 uit ons bed om de bus te halen, wat zal rijdt de bus niet.. Weer te bed en om 5.30 de wekker! Met zn 7e in de pick up naar larabanga om vanaf daar de bus te pakken. Daar zat de bus bom vol, op naar het volgende dorp (damongo) op zoek naar een busje. Kaartjes gekocht maar de Trotro wacht net zo lang voor hij vol zit, gevolg; 17 man in een busje waar, 12 stoelen in zitten. Stampvol dus...
Mjaa om 9.40 dan toch echt onderweg naar tamale! Hehe. Rond half 1 weer bij mijn gastgezin haha. Wat heb ik daar toch weer gelachen. Ze zitten mij uit te lachen omdat ik echt niet goed met de hand kan wassen en ik ging oefenen met handen te eten; fufu. Ik heb ze toegelachen toen ze dansje gingen doen! Nou bij hun ben ik net een houten klaas!!!
Vandaag is het weer maandag dus weer dagje naar school; wat apart haha de taxi kwam weeer niet opdagen.. Ja die afspraken hier haha.. De creche wordt steeds leuker, de kindjes leren je beter kennen en worden steeds opener! Echt leuk om te zien. Nog even een boek gelezen en rijst gegeten en op tijd te bed... Ben hier steeds zo moe! Ga rond 8-9 slapen en om 6 gaat de wekker. Al slaap je wel veel onrustiger door warmte en geluiden!!
Dinsdag alweer.. Vandaag kwam de taxi wel! Weer dagje op de crèche. Ben elke keer moe van het spelen en sjouwen met die kids in de ongelofelijke hitte!
Na het werk even wat gegeven, daarna bij heleen op bezoek geweest. Ligt in het ziekenhuis met malaria.. Sneu om te zien dat je dan niets meer waard bent. Toen even gegeten in de lodge, waarna ik terug ben gegaan om te kijken of ik bij haar kon blijven slapen.. Helaas was dit niet mogelijk! Dus toch weer terug naar mijn gastgezin! Het regent nu weer.. Hopen dat het morgen wat kouder is!
Na een hele nacht onweer was het flink afgekoeld! Wel grappig omdat het geregend heeft komen alle kindjes gewoon wat later! Ik heb het echt naar mijn zin op de crèche.. Toch blijft het apart als een meisje ineens met een blauw oog op school komt.. Weet je gelijk genoeg, maar hier werkt alles anders. Verder is het echt leuk dat de kinderen je beter leren kennen en je steeds meer kunt doen. Een jongetje zong en klapten nooit mee met liedjes, nu een week verder nadat ik er steeds ben bij gaan zitten, zingt ie het hardste mee. Ook kindjes die nog niet tot 5 kunnen tellen heb ik dit spelenderwijs geleerd. Ik moet zo lachen om die kindjes wanneer je fotos maakt, worden ze helemaal gek. Willen er allemaal op!
Morgen een dagje vrij! Nog een dagje introductie! Ben benieuwd!!
Tot de volgende keer! Xx

  • 25 Maart 2015 - 16:59

    Papa, Mama En Daisy:

    Wat een mooi verslag heb je weer gemaakt. Wij zijn echt blij dat jij het goed naar je zin hebt. En wat een leuke fotos van die kindjes. Zijn echt scheetjes. Ben blij dat het met Heleen weer iets beter gaat. Veel plezier en lekker blijven genieten daar. Xxx

  • 25 Maart 2015 - 17:54

    Opa En Oma:

    We merken wel dat het daar veel improviseren is, en dat een planning zo over hoop ligt.
    Af gelopen zondag gezien dat je kamer er fris en gezellig uit ziet.
    Wellicht ben je over 6 weken net zo losjes in de heupen als die kinderen daar.
    Blijf lekker genieten want het is eerder voorbij dan je denkt.
    xxxx Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Hoi allemaal, 7 maart is het zover en ga ik voor 8 weken naar Ghana tot 2 mei! Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om het mee te lezen! Groetjes, Mandy

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 9240

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 02 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: