hallotjess - Reisverslag uit Yepasi, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu hallotjess - Reisverslag uit Yepasi, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu

hallotjess

Blijf op de hoogte en volg mandy

19 Maart 2015 | Ghana, Yepasi

Haihaai,
Omdat de kinderen van mijn gastgezin naar school gingen, dacht ik dat het bij mij ook door zou gaan. Een vriend van sylvester zou komen met een taxi omdat ik niet meer op de motor ga..
Ik wachten en wachten.. Toch maar gebeld bleek dat ik ivm regen uur later begon.. Hahs ook dat wordt niet even doorgegeven.
Vervolgens uur later toch naar school! Vandaag ook alle linialen en pennen afgegeven voor de school. Waren ze super blij mee! De crèche was weer leuk. Alleen opvallend is dat ze wel van 1-10 kunnen tellen maar als je dan de 4 aanwijst ze niet weten dat dat dan 4 is. Erg lastig. Ook vind ik het moeilijk dat de kinderen elkaar gewoon slaan.. Maar ook dat is hier normaal omdat ze dat aangeleerd krijgen van thuis uit!
Op het schooltje wordt ook een lokaal voor ehbo gemaakt, waar wondzorg gegeven kan worden! Ben erg benieuwd hoop dat ik zie hoe dit wordt! Mogelijk kan ik hier al een stuk mee beginnen voor ik weg ga.
Mijn dagje zat erop en ging weer op pad naar huis.. Was een grotere opdracht dan gedacht. Geen taxi te vinden.. Half uur gelopen toen alsnog een taxi gelukkig! Eenmaal bij het gastgezin de fiets gepakt naar de town om geld te pinnen en boodschappen te doen! En daarna doorgefietst om Marijke gedag te zeggen. Raar dat je met iemand in zo een korte tijd toch een goede band krijgt!
Thuis aangekomen was het eten al klaar. Bankok ofzo heten het. Weer een soort rijstbal met een soort soep. Ik moet zeggen, het begint te wennen en wordt steeds lekkerder!
Donderdag weer naar de crèche geweest en gegeten op het kantoor weer eens lekker gebakken aardappels! Het viel me op de crèche op dat veel kinderen soort oogpotlood gebruiken, dit heb ik nagevraagd en doen ze om 2 redenen; het kind mooier te maken en de dood uit de ogen te drijven.. Ook weer apart..
Dit weekend lekker een uitje! We gaan naar mole np. Dus morgen iets eerder weg bij de crèche, spullen pakken en lets go!!

  • 19 Maart 2015 - 22:07

    Opa En Oma:

    Zo zie je maar dat ook daar een week snel voorbij gaat,
    met vooruitzicht op een mooi en nieuw weekend,
    waar je de accu weer kunt opladen voor een tweede week.
    Geniet lekker en zijn benieuwd naar de nieuwe indrukken.
    Veel liefs en groetjes van ons.

  • 20 Maart 2015 - 19:43

    Daisy:

    Wat een verschil van leven daar he..
    Geniet lekker van je weekend, ben benieuwd hoe het park is.
    Dikke kus

  • 20 Maart 2015 - 20:12

    EllyPiet:

    Hoi Mandy,
    Leuk weer zo'n verslagje. We blijven hier goed op de hoogte van Jouw beslommeringen.
    We krijgen de indruk, dat je lekker begint te nestelen en dat is natuurlijk hartstikke mooi.
    Geniet ervan, en tot een volgende keertje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Hoi allemaal, 7 maart is het zover en ga ik voor 8 weken naar Ghana tot 2 mei! Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om het mee te lezen! Groetjes, Mandy

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 9231

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 02 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: