zondags - Reisverslag uit Sigameri, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu zondags - Reisverslag uit Sigameri, Ghana van mandy kerkhof - WaarBenJij.nu

zondags

Blijf op de hoogte en volg mandy

15 Maart 2015 | Ghana, Sigameri

Wat een rotnacht! Dat is even wennen een kamer zonder airco.. Wel een waaier maar die hielt er midden in de nacht mee op.. Dus de gordijnen maar open en hopen dat het zo beetje afkoelt. Om 4 uur wakker geworden door de moskee. Tot ongeveer 5 wakker gelegen, daarna toch weer in slaap gevallen. Om 5.50 toch weer wakker omdat het leven hier dan weer begint.. Moet er nog steeds aan wennen.
Nou vind het nog steeds bizar. Kom ik mn kamer uit, gaat de jongste dochter speciaal de kamer schoonmaken omdat ik daar ga eten. De rest eet vage pap, ik gelukkig gewoon brood. Blijf het raar vinden dat die kinderen hier alles voor je doen.. Maar het gastgezin krijgt hier geel geld voor dus wil de "gast" tevreden houden.
Vervolgens dan toch maar naar de kerk. Een klein gebouw maar iedereen gaat meestal wel naar een kerk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er meer van had verwacht. Koor was wel leuk, maar ik verstond er niets van.. En ja zoals jullie weten ben ik ook niet zo een kerkganger. Mja wel leuk om eens te ervaren. Marijke voelde zich niet goed dus eerder weg gegaan en weer even langs de lodge.
Vervolgens zat ik te twijfelen ga ik lopen of pak ik de taxi. Nou in een keer goed gelopen en binnen 15 min was ik weer bij mijn gastgezin. Tijdens het lopen komen er allemaal kindjes mee en pakken je hand. Ook wordt er veel salaminka (iets van blanke) geroepen.
Onderweg nog even bij een andere vrijwilliger die vlechtjes in ging laten zetten.
Ik was zo moe dat ik een powernap ging doen. De moeder met kids ging koken, voel mezelf nog bezwaard dat ik niet mag helpen.. Dit keer was het soort kleefrijst met spinaziesoep. Klinkt heel vies, maar was best te eten; echt lekker nee. Toch blijft het grappig om te zien dat je eten zo door gaat naar de volgende, en ieder van jou bord eet. Hun eten die rijst zo soepel met de handen. Daarna lokaal bier geproefd war ze zelf maken huisje verder, dat was wel lekker!
Daarna met josh the men of the house gekletst en mirjam hun dochter van 24 over het verschil van uitgaan hier en in nederland! Gelijk even fotos van stratum laten zien en niet te vergeten carnaval!!!
Ook heb ik mijn ogen weer uitgekeken, een antiek strijkijzer met kooltjes! Deze ken ik alleen vanuit musea haha! Nu weet ik ook hoe deze werken. Ik begrijp nu ook waar alle brandwonden bij de kinders vandaan komen.. Hoe klein ze zijn helpen ze bij het koken en komen ze dus ook bij het vuur.. Levensgevaarlijk maar ook dit is hoe het hier gaat.. Nog niets gevonden wat hetzelfde is. Morgen is het weer maandag! Om 1 uur begint mijn eerste dagje bij het weeshuis; josien een andere vrijwilliger moet daar morgen ook heen, dat is fijn! Hoef ik eerste keer niet alleen! Ondanks deet en klamboe heb ik muggenbulten ten overvloed. Voorlopig nog geen fotos.. Krijg het vanaf mijn telefoon niet voor elkaar!
Greats from ghana!

  • 16 Maart 2015 - 15:57

    Noortje:

    Hee Mandy,

    Heb even bij gelezen, leuk om al jou ervaring te lezen!!
    En je beschrijft het wel goed zo die verschillen, bijzonder om dat te zien.
    Lijkt me ook best moeilijk om niet mee te mogen helpen. Lastig zeg!
    Ben heel erg benieuwd hoe het daar in het weeshuis is. Zou leuk zijn om je foto's te zien, hopelijk lukt het snel om het te uploaden.:)
    Succes met al je muggenbulden, het helpt soms om er tijgerbalsum op te smeren tegen de jeuk. En geen parfum..(je ruikt te lekker) haha ;)

    Tot snel.
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Hoi allemaal, 7 maart is het zover en ga ik voor 8 weken naar Ghana tot 2 mei! Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om het mee te lezen! Groetjes, Mandy

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 9229

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 02 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: